2009. október 16., péntek

Október

Elég komolyan beköszöntött a hideg, a borok is lassan kiforrnak. Már csak a nagy hordóban lévő forr, a többi látszatra/hallatszatra abbahagyta. (Remélem kiforrt, és nem a hideg miatt állt le a forrás, mindenesetre majd ízről kiderül.) Ahogy jön a hideg, lassan itt az ideje a telepítésnek is. A házi kertben már alakul a helyzet. A leendő terep elő lett készítve (tele volt akác-, öreg gyümölcsfákkal, azokat ki kellett szedni), már csak a szántásra vár. Vagyis várt, tudniillik mikor elmentem a "kolegához" árajánlatot kérni a szántásra, az állam otthagytam. Vázolta az "úriember", hogy üzemórában méri (nem is ő, hanem a fia csinálná meg), 4500 Ft/óra. Mondtam neki 300 nm-t, mire ő azt mondta, hogy hát az lenne olyan 7-8000 Ft. Háháhá. Nem szerettem volna tájékoztatni, hogy 17500 Ft/ha áron szántják a szántókat, ő annak a 3 %-át csinálná meg fele áron. Na mindegy, nyugodtan hagytam ott, vele sem szántatunk... :) Szóval a helyzet úgy áll, hogy "nagyüzemi" mintára csináljuk a házi szőlőt is, ami annyit jelent, hogy a művelés marad fejművelés, a sorközök viszont kicsit kordonosra fognak hasonlítani, vagyis nem 1, hanem kb 1,5 méteresek lesznek. A sorok között így fű marad. Annyiban nehezíti ez a jelenlegi munkámat, hogy a leendő soroknak a helyét fel kell ásni, pihentetni, alaptrágyázni, és utána jöhet a telepítés. Nem egyszerű a gyepet felásni, maradjunk annyiban. :) Képeket ha kész leszek, felteszek, de még csak ma kezdtem neki, és a kevés idő miatt egyetlen egy, kemény 30 m-es sort tudtam megcsinálni... Van még... :)
Az alaptrágyázáshoz is nekikészültem. A szerves trágya része baromfitrágyával lesz megoldva, míg a műtrágya értelem szerűen NPK. Pontosabban nem komplex NPK, hanem saját magam a megfelelő arányban osztom ki a három összetevőt.

(Alap-, illetve fejtrágyázáshoz szükséges műtrágyamennyiségek)


Ha 30 m-es sorokkal számolok, akkor a felásott sáv 40 cm, azaz egy sor 12 nm-nek felel meg. A sorok végleges száma még nem pontos, mert a szaporítóanyag mennyiségétől függ. 10 sorban mindenképpen bízom, így minimum (összesen) 45 kg műtrágyára lesz szükségem. (~ 10 ezer HUF)
Mostanság mindenhonnan Vincze Béla neve folyik. Ha elejét akarják venni a kínlódásnak, és a további hamisításnak, kőkeményen meg kell vonni minden engedélyt tőle, és kész. Tudom, hogy ez keményen hangzik, de minden borában találtak glicerint. Innentől kezdve nem tudom mi jóra számíthat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése