2009. augusztus 20., csütörtök

Néró

Nem vártam az augusztust abból a szempontból, hogy amíg mindenki elkezd készülődni a szüretre (hordók, sutu, zúzó előkészítése, pince takarítása stb.) addig én csak irigykedve nézhetem őket, hisz nekem még csak a telepítéssel lesznek munkálataim. Szomszéd is bőszen áztatja, mossa már a hordókat. Néhány napja felmerült egy beszélgetés során, hogy én is szeretnék minél több szőlőt telepíteni már idén, amire felajánlotta, hogy ad vesszőt, ha kell. Persze miért ne kéne? :) Kadarkát beszéltük meg, de ma áthívott, megmutatni egy másik fajtát is, a Nérót.


Kicsit utána néztem, mi is ez pontosan: eredetileg csemegeszőlő, de gyakorlatilag az egyedüli olyan szempontból, hogy bor is készíthető belőle. Meglehetősen korai érésű, augusztus végén, szeptember elején már beérik. Bár még nem volt teljesen beérve, nagyon ízletesnek bizonyult. Növekedését tekintve erős, bőtermő, talaj iránt nem igényes (ami az én szempontomból lényeges), fagytűrő, betegségekkel szemben ellenálló. Ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a szomszéd szerint idén kétszer volt permetezve, és ahogy elnéztem, nem volt az ég világon semmi baja. (Míg a néhány méterre lévő Csabagyöngye meglehetősen el volt árasztva gubacsatkával.) Zöldmunkaigénye közepes, fürtjei nagyok (200 g), bogyója sötétkék színű, lédús, vékony héjú. Metszési igénye hosszú csapos.
Izgatottan várom, hogy milyen lesz a bora, szomszéd bele szokta keverni a karadkába, de ivott már tiszta néró bort, állítása szerint nagyon finom. Néhány év múlva ez is kiderül. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése