2009. augusztus 27., csütörtök

Majdnem bodzaszörp

Időközben eltelt az a "néhány" nap, ameddig a bodzabogyókat állni kellett hagyni. ŐŐŐ. Szóval gondoltam, hogy ez lesz, de azért bizakodtam, hogy hátha mégsem. Ugye ha hagyunk valamilyen gyümölcsöt állni, abból hamarosan mi lesz? Bizony, cefre. :) Hát mikor a bodzát megnéztem, elég érdekes volt, körülbelül úgy nézett ki, mint egy cseresznye cefre. Gondoltam nem baj, ki tudja, ha egyszer ezt olvastam, akkor csak így kell csinálni. :) Szépen a levet leöntöttem, szűrőn még hozzányomkodtam a bogyókban maradt nedvességet. Az 1 kg-ból lett 3 dl lé.

Ehhez kellett adni 30 dkg cukrot, jól elkeverni, majd elkezdeni főzni addig, amíg el nem kezd sűrűsödni. Hát én főztem, főztem, főztem, de csak nem kezdett el érdemlegesen sűrűsödni, így hát meguntam, és levettem a tűzről. Üvegbe töltöttem, és kb ennyi. Miután kihűlt, jöhetett a próba... Hát... :) Nem tudom, lehet, hogy ilyennek kell lenni az ízének, de nekem nagyon nem jött be. A lekvár sokkal jobbnak bizonyult. Jövőre minden bogyóból lekvár lesz. :)


(Update: az eredeti bodzaszörp a bodza virágából készül, így ezt inkább hívjuk bodzabogyószörpnek. )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése